Harmincadik Túlélőverseny - Terepmesteri összefoglaló
A szervezők
A
jubileumi verseny szervezőgárdájaként kissé szedett-vedett
társaság jött össze, a kifejezés pozitív értelmében, hiszen
nem tartoztunk kimondottan egy versenyzői csapathoz. De részben már
szerveztünk együtt, szeretünk túrázni, és természetesen a
túlélés rajongótáborába tartozunk. A csapattagok közül sokan
igazi veteránok (Schrödinger, Elborult Agy, Sárkányevő...),
lelkes kezdőkkel kiegészülve. A központi ember természetesen
ismét dgy volt.
A terep
Természetesen
több ötlet is felmerült – amiket most nyilván nem árulunk el,
lévén jók lesznek legközelebbre - , amik közül végül a
Gerecse kapta a legtöbb szavazatot. Sok szempontot vettünk
figyelembe, amik közül meghatározó volt a közlekedés. Bevethető
kocsi hiányában sokat nyomott a latban, hogy értelmes módon meg
lehessen közelíteni tömegközlekedéssel a helyszínt.
A
Dunaszentmiklós – Agostyán – Tardos – Héreg – Pusztamarót
által határolt területben gondolkodtunk úgy, hogy észak felé
terjeszkedhetünk addig, ameddig értelmesen le tudjuk zárni a
terepet. A bejárásokat nyugat felől kezdtük, de az ott talált
tankot sajnos nem tudtuk bevetni a későbbi bejárások során
műszaki problémák miatt, így továbbra is maradt a
tömegközlekedés. A terep ezen része nem tartozott a kedvencek
közé, sok volt a bozót, szeder, tüskebokor, mindenféle szúrós
jószág. Viszont később nyugat felé haladva feltárult előttünk
is a Gerecse szépsége, a méltóságteljes bükkösök világa. A
terület vadban gazdag, volt szerencsénk találkozni a területen
élő szarvascsordával is. Szebbnél szebb völgyeket, panorámás
csúcsokat találtunk, a legszebbeket kötelezővé tettük, hogy
szépségükből mindenki részesülhessen.
A térkép
Szervezőként
rendelkeztünk a tereppontok gps koordinátáival, de ezt az infót
természetesen most sem akartuk direktbe kiadni. Őszi versenyről
lévén szó, szintén nem akartuk a csapatokat órákig tartó egy
helyben toporgásra, netán kocsmázásra kényszeríteni, ezért
olyan megoldást kerestünk, amivel akár azonnal el lehet kezdeni a
versenyt, de nem lehet rajta gps segítségével végigrohanni.
Mivel
a Google a barátunk, ezért segítségül hívtuk a benne rejlő 3D
lehetőségeket, és a tereppontokat térben ábrázoltuk. Összesen
nyolc nézőpontot választottunk ki, ahonnan a terepre ránézve
látszanak a felkeresendő helyek. A pontok közül némely több
nézőpontból is látszik, ami a domborzattal együtt lehetővé
tette a képen látottak összevetését a – remélhetőleg a
csapatoknál lévő – turistatérképpel.
A
térképeket lelamináltuk, hogy jól tűrjék az időjárás
viszontagságait, számítva arra, hogy bizonyos csapatok nem is
fognak használni turistatérképet, hanem csak az általunk adottat.
A kombinációk
A
verseny kombinációs rendszere kicsit eltért a korábban
megszokottaktól, hiszen a
kombinációk nagy számban jelentek meg, és egyben családokba
rendeződtek. A 6 kombinációcsalád (T, M, S, N, A, L)
mindegyikéhez 6 kombináció tartozott, és minden kombináció 9-10
tereppontot foglalt magába. Így minden egyes tereppont több (min.
2, max. 4) kombinációba is beletartozott, kivéve a kötelező
pontokat, amelyek idegenkedtek a kombinációktól.
Egy
ún. alapkombinációt azzal lehetett teljesíteni, ha egy csapat
sikeresen felkeresett egy adott kombináció tagjai közül hármat.
Háromnál több, a kombinációhoz tartozó pont felkeresése nem
járt előnnyel, ugyanis hiába volt meg pl. 6 olyan tereppont, ami
az A1 kombinációhoz tartozott, ezzel nem lehetett "kétszeresen"
teljesíteni az A1 alapkombinációt. Így összesen 3x3=36
alapkombinációt lehetett teljesíteni.
Szuperkombinációra
akkor sikerült szert tenni, ha összegyűlt 3, ugyanahhoz a
családhoz tartozó alapkombináció (pl. A1, A2, A5). Minden egyes
alapkombinációt csak egyszer számítottunk bele
szuperkombinációba.
Extra
pont jár azoknak a csapatoknak, akik helyesen kikövetkeztették,
hogy milyen logika alapján szerveződnek a pontok egy adott
kombinációba. Természetesen minden, egy adott kombinációba
tartozó tereppont rendelkezik a kombináció jellegzetességével,
de nem feltétlenül minden, a kombinációt kitüntető
jellegzetességgel rendelkező pont fért bele a jellegzetességre
épülő kombinációba!
T
– Természeti objektumok
T1:
Árok
T2:
Forrás + Dagonya
T3:
Csúcs
T4:
Kis fa (tuskók, kisebb fák)
T5:
Nagy fa
T6:
Szikla
M –
Mesterséges objektumok
M1:
Alacsony(abb)les
M2:
Ház
M3:
Kerítés
M4:
Magasles
M5:
Oszlop
M6:
Tábla
S –
Szám (a tereppont száma alapján)
S1:
Iker-öcs (az első 9 ikerprím-páros alsó tagjai)
S2:
Iker-báty (az első 9 ikerprím-páros alsó tagjai)
S3:
2011 30. és 42. heti ötöslottó-nyerőszámok
S4:
A Pí tizedes kifejtésében a 0 számjegy első 10 előfordulási
helye
S5:
Négyzetszámok
S6:
A tizenhárom többszörösei
N –
Név (a tereppont neve alapján)
N1:
Állatos nevűek
N2:
Cs betű van a névben
N3:
K-ra végződő elnevezésűek
N4:
Tulajdonnév van az elnevezésben
N5:
Ötbetűs nevűek
N6:
T-vel kezdődő nevűek
A –
a Terepmesterek ajánlata
Különböző
koktélok kedvenc tereppontjainkból
L –
Márton-napi libacsemege: hogy minden tereppont kellő figyelmet
kapjon
L1:
Comb
L2:
Farhát
L3:
Máj
L4:
Mell
L5:
Nyak
L6:
Szárny
A verseny
A
terepmesterek főhadiszállását Tardoson rendeztük be. Ennek
apropója teljesen prózai, egyik bejárás alkalmával találtunk a
falu központjában egy remek konyhával bíró éttermet, ahol
lehetőség nyílt szobát is foglalni. A csapatok kidobása után
össze is gyűltünk itt, hogy elfogyasszuk jól megérdemelt
vacsoránkat, és egy kicsit kieresszük a gőzt, amit a szervezés
fáradalmai halmoztak fel. Nagyon élveztük, hogy csapatok tértek
be ugyanide, és meg sem kellett moccannunk azért, hogy
leelenőrizzük őket. Hasonló élmény volt a reggel ébredés
utáni szellőztetés az ablak alatt elbaktató csapatokkal.
A
versenyre gyönyörű napsütéses időt rendeltünk, és a rendelés
meg is érkezett. Viszont ennek következményeként az éjszaka
mocsok hideg volt, a takaró alatt szánakozva gondoltunk a kint lévő
csapatokra, majd a következő pillanatban már álomba is zuhantunk.
A verseny napjának jelentős részét mi is kint töltöttük a
terepen, ellenőriztük a csapatokat, és kirándultunk egy jót.
Majd pedig indultunk mi is a befutóhelyre, a már szokásosnak
mondható Tóth kocsmába. Sajnos a tömegközlekedés nem állt a
helyzet magaslatán, néhány csapat nagyot hajrázott a végén,
hogy valamilyen formában vissza tudjon jutni Budapestre.
|