A k t u á l i s   v e r s e n y
T ú l é l ő v e r s e n y
Aktuális verseny ikon Előző versenyek ikon Versenyszabályok ikon Tudnivalók ikon

TE46 - összefoglaló

A legutóbbi Túlélőversenyek mindenféle érdekes helyekre vitték el a túlélni kívánókat, a bányásztörpök völgyeitől a toronyban lakó vegetáriánus és pálinkaivó sárkányok vidékén, a galaxisok sötétjén, az állati tulajdonságok logaritmikus labirintusán, a gazdaságfejlesztés hatszögletű terepén át egészen az időugrások görbült teréig. Most újabb fantasztikus terepre érkeztek a versenyzők: itt a felkeresendő tereppontokon furcsa geometriai alakzatok potyogtak az égből, miközben a súlytalanság állapota uralkodik... Nekik pedig e geometriai alakzatok ügyes menedzselésével kellett minél több, a verseny túléléséhez szükséges pontot összegyűjteniük.

A Negyvenhatodik Túlélőverseny 2019. november 15. és 16. között zajlott a távoli Mecsek eddig kimaradt szebbnél-szebb tájain, az Orfű és a 66-os út közötti „Közép-Mecsek” elnevezésű területen, mely a Nyugat-Mecsek Tájvédelmi Körzet része.

A versenyre 23 kishalálos, 15 középhalálos és 10 nagyhalálos csapat nevezett - összesen 171 fővel. A csapatok a verseny előtt megkapták a kiszivárogtatott fotókat a tereppontokról. Két csapat az egyik terepponti kép alapján nem kevés időráfordítással pontosan kitalálta a helyszínt, egy másik csapat érdekes logikával beletrafált a helyszínbe, egy negyedik csapat pedig kellő izgalomba hozta a terepmestereket a meglepetés-zippel, mely később a buszon derített fényt néhány bónuszcserére.

A verseny előtti hetekben a terepmesterek kijelölték és kétféle bónusszal látták el a 92 tereppontot. Valamint elkészültek az 1957. és 1973. évi légifotó részletekből összerakott, különböző méretarányú versenytérképek is, amik Nagyhalál, Középhalál és Kishalál kategóriában kissé különböztek egymástól (a távolság és az irány megadásában), de a számozott tereppontok elhelyezkedését végül is felismerhetően tartalmazták.

A terepen mindhárom kategória csapatai ugyanazokat a tereppontokat kereshették fel. A Kishalálra saját, máshova eldugott (könnyebben megtalálható) bónuszok vártak, míg a Nagyhalál és Középhalál ugyanazokra a (nehezebben megtalálható) bónuszokra vadászhattak.

Az aktuális versenyötlet az volt, hogy a tereppontokon egy extra applikációban geometriai alakzatok potyognak az égből – vagyis Tetrist kellett játszani a tereppontokon. Az alakzatok nem zuhantak le maguktól, hanem mozgatni, forgatni kellett őket, hogy leessenek. A játék célja a minél több Tetris-sor eltüntetése volt, illetve a megadott minimum teljesítése a túléléshez. Ha pedig megtelt a játékmező, akkor nem élte túl a csapat. A feladatfüzetben a tereppontokhoz megadtuk a Tetris-alakzatokat, persze a Nagyhalál feladatfüzetében néhány pontot információ nélkül hagytunk. Voltak nagyon izgalmas Tetris-alakzatok is, például a pók, melyekkel igen gyorsan megteltek volna a mezők, ezért a csapatoknak taktikázni kellett a tereppontokkal.

A tetrises extra alkalmazás forráskódja megtalálható itt:

https://github.com/krajorama/VersenyNaploExtra46

A Túlélőversenyek klasszikus elemei közül csak a Kombinációkat alkalmaztuk, az Életerőt viszont nem használtuk ezen a versenyen. A túléléshez ezen felül szükség volt még az Ajánlott pontok közül megadott számút teljesítésére is. Bonuszok természetesen voltak, de nem olyan súllyal, hogy azok gyűjtésével versenyt lehessen nyerni. Mi mindent megtettünk, hogy ne éljétek túl a versenyt, ennek ellenére ez a tervünk nem sikerült.

A szerencsésebb csapatok Terepmesterrel is összefutottak a terepen, és ezért is kaptak egy alakzatot a plusz pont mellett. Akik közvetlenül a Befutó előtt tették ezt (3 csapat), azok persze már nem kaphatták meg a plusz pontot.

A versenyzők izgalmát főleg az okozhatta, hogy amennyiben egy csapat tereppontot hibázott (pl. rossz választ adott) akkor az ott lerakott alakzathoz tartozó tetris-sorok nem értek pontot. A csapatok ügyesek voltak, precízen alkalmazták az appot, viszont a tereppontok megtalálása és jó válasz adása több tereppontnál nem sikerült úgy, ahogy elvárható lett volna. Ezért az eredmény értékelése során éjszakákon át töprengtünk, vajon min múlott a kérdés tévesztése. Volt aki nem vitt mérőszalagot, volt aki lusta volt, vagy figyelmetlenségből másik hasonlónak vélt helyen könyvelte el a rossz választ. Viszont volt néhány csapat, akik egy távoli másik terepponton hagyták jóvá a választ, ezért azokat a megbeszélés után a szabályok értelmében érvénytelennek kellett tekintenünk.

Mindhárom kategóriában volt olyan csapat, amelyik érvénytelenül fejezte be a versenyt. Egyeseknek az adott kategóriában kötelező számú tetris-sor (3, 6, illetve 9 sor) eltüntetése nem sikerült – túlnyomó részt azért, mert egy-egy terepponton adott hibás válasz érvénytelenítette a tereppontot, ezzel az ott szerzett tetris-alakzatot, végső soron az ezt az alakzatot tartalmazó tetris-sorokat is. Más csapatok nem teljesítettek az Ajánlott kombinációba tartozó tereppontok közül elegendőt (pedig ez igazán nem volt sok: 2, 3, illetve 4 ajánlott pont kategóriánként). A terepponti hibás válaszok pontos okait nem ismerjük, de érzésünk szerint a legfőbb ok (a pontatlan, illetve eszköz nélküli mérésen felül) az volt, hogy a csapat nem az igazi terepponton, hanem egy hozzá hasonló másik helyen járt. Ahol úgy éreztük, a terepmesterek figyelmetlensége tette félreérthetővé a kérdést vagy nem egyértelművé a választ, ott a lehető legliberálisabban jártunk el, és minden reális választ elfogadtunk. Az érvénytelen válaszú tereppontokat minden csapat adatai között feltüntettük az eredményt összefoglaló táblázatban.

A későbbi versenyeken a "tényleg ott járt-e a csapat a terepponton, vagy csak azt hitte?" kérdés eldöntését nagyban megkönnyíti majd a túlélő app nyomkövető funkciója, ami egyértelműen megmondja, hogy a tereppont jóváhagyásakor a csapat hány méterre volt az általunk rögzített koordinátájú terepponttól. Ez a funkció elvileg már most is működött, de egy technikai hiba és a rendszer túlterhelődése miatt sok csapat esetében épp a kritikus tereppontokról nem futott be a GPS-információ. Így most még nem tekinthettük döntőnek az app helyadatait. A következő versenyre a technikai hibát javítjuk, így a "hol is jártunk?" kérdésre adott választ kétség nélkül ismerni fogjuk (a csapat nem feltétlenül, de a terepmesterek biztosan).

Sajnos a verseny utolsó óráit megzavarta egy előre be nem jelentett vadászat. Emiatt több csapat nem jutott el bizonyos tereppontokra, ezzel nem tudta teljesíteni előre tervezett túráját és pont- (sőt kombi-)gyűjtő tervét. Sajnáljuk, hogy ez az affér többeknek elrontotta a stratégiáját, és ezzel a játékát, de az ilyen váratlan esemény vis maior, amit nem tudunk teljesen kizárni.

A verseny ideje alatt egy mediterrán melegfront miatt az évszakban szokásoshoz képest jóval melegebb volt, enyhe széllel kiegészítve, ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy egyetlen csapat sem adta fel a túlélést. Igaz, hogy szombaton fél 5 körül elkezdett szemerkélni az eső, de az inkább csak növesztette az őzláb és csiperke populációt, frissen tartotta a csapatokat, és ösztönözte őket a gyorsabb befutásra. A Kishalálosok este 17:30-ig, a Középhalálosok 18:30-ig, a Nagyhalálosok 19 óráig percre pontosan beértek a célba, a híres orfűi Muskátli vendéglőbe. Az elcsigázott csapatok az étterem előtt tudták regisztrálni a Befutás pontot az app-ban (ott volt térerő), amiért még kaptak egy tetris-alakzatot (volt olyan csapat, aki ezzel kirakta az utolsó tetris-sort), majd bejelentkeztek a Terepmestereknél, bemutatták a megtalált bónuszokat, megették a célba rendelt bográcsgulyást, ki-ki vérmérsékletének megfelelő sörmennyiséget ivott, utána pedig folyamatosan töltötték fel a négy hazabuszt. Az utolsó hazabusz 20 óra után indult el. Éjfélre mindenki épségben hazaért, bár néhány buszon felejtett sáros ruha, cipő és bicska még mindig a terepmestereknél várja gazdáját.

A szervezők vállalták, hogy az elődök által teremtett szokás ne szakadjon meg, ezért 15 napon belül eredményt hirdetnek. Ez az előre megadott időben (december 1. este) meg is történt.

A Negyvenhatodik Túlélőverseny szervezői a 39. (Nyugat-Mecsek) versenyt is szervező HUBI csapat tagjai voltak, Zsófi, Juci, Helgi, Dani, Balázs – Krajo-val, dgy-vel és MMikivel kiegészülve. A versenytérkép Zsófi ötlete és munkája, a tetris-játék versenyötlete Dani álma volt, amit Krajo valósított meg programozóként. A roppant humoros, a buszozás unalmát űző keresztrejtvényt Helgi szerkesztette (reméljük sikerült megfejteni).

Ezen a versenyen a tereppontok felkeresését ismét kizárólagosan a Túlélőverseny App-ban kellett könyvelni, mely már az előző versenyen is jól bevált. Az App erre az alkalomra kiegészült egy extra alkalmazással, a tetris-játékkal, melyet Krajo egy kisebb infarktus és idegösszeroppanás mellett tökéletesre fejlesztett, ezért külön köszönet neki. (A Tetris-játékhoz érkezett javítási és továbbfejlesztési javaslatokat köszönjük, de nem tudjuk felhasználni, hiszen minden túlélőverseny különbözik a többitől, így tetrisezésre a belátható jövőben nem kerül újra sor.) Az App és mögötte a Túlélőrendszer viszonylag jól működött, a kisebb hiányosságokon a későbbiekben javítunk. Nagy köszönet a fejlesztőknek (Robi és Gyuri), valamint a szerver üzemeltetőjének (Bence).

Reméljük jól éreztétek magatokat a verseny közben, és mostanra keresztbe kasul megismertétek az egész Mecsek hegységet, hiszen ez már a harmadik verseny volt ezen a tájon. Ha legközelebb erre jártok, látogassatok el a nemzeti park által fenntartott abaligeti cseppkőbarlangba, illetve a tettyei forrásbarlangba is! Tavasszal szedjetek sok medvehagymát, nyáron tomboljatok az orfűi fesztiválon... És persze keressétek meg a senki által meg nem talált xXx tereppontot is!

További túlélésre fel: győzzön az erősebb karom, szexibb test, élesebb ész, fittebb túrabakancs, kifinomultabb hetedik (sőt Negyvenhetedik, Negyvennyolcadik stb.) érzék! Várunk benneteket úton és útfélen, piros háromszöggel jelzett és jelzetlen ösvényeken, árkon és bokron túl, sőt!

A Terepmesterek Negyvenhatodik Grémiuma

.:   Portálkezelői menü   •   Tartalom módosítása   •  utolsó módosítás: 2019.12.01.      :.
 « vissza a címoldalra 
Terepmesterek
C o p y r i g h t  (c) 2 0 1 3   I.W.D.G. & T e r e p m e s t e r e k  G r é m i u m a